Thursday, December 06, 2012

IKOD 2012

Assalamualaikum wbt.
Sejak akhir-akhir ini, semakin busy dengan kehidupan sebagai seorang student. Banyak perkara yang perlu diselesaikan. 
As a final year student, Final Year Project tak boleh diletak tepi. Anis pun baru sedar yang hanya ada beberapa bulan lagi yang tinggal before thesis submission. Hopefully, Anis akan berjaya siapkan projek as soon as possible. InsyaAllah. Lebih kurang sebulan lagi, final exam akan menjelang tiba. Kali ini, Anis mesti prepare for the exam earlier. Yes, Anis memang nak score final exam sem ni dan sem depan. Anis ada target yang mesti Anis capai. Kalau Anis tak capai target tu, tak ada maknanya Anis grad tahun depan. Anis mahu grad dengan seribu erti dan sejuta kegembiraan. Anis nak tengok Ibu dan Abah Anis gembira melihat Anis menerima segulung ijazah. Anis takkan sia-siakan harapan dan pengorbanan Abah dan Ibu selama ini. TAKKAN!

Back to the main topic, tajuk post ni IKOD 2012, kan? IKOD tu stand for IIUM Kuantan Open Day (Hari Terbuka UIA Kuantan). Malam ini, ada opening ceremony. Ada celebrity talk yang bertemakan U-TURN: Jalan Menuju Kebahagiaan. Tetamu yang special malam ini bagi Anis ialah Yatt Hamzah dan Matluthfi. Anis minat juga la dengan dua orang hamba Allah ini. InsyaAllah, grand opening ni mesti best, tapi Anis ada kelas malam ini. Harap kelas akan habis awal dan dapat juga pergi opening ni. InsyaAllah. Anis juga dengan besar hati ingin menjemput kawan-kawan, saudara-mara serta semua warga Kuantan untuk datang ke UIA Kuantan bagi memeriahkan lagi aktiviti-aktiviti yang dijalankan. Jomlah datang ke opening ceremony dan talk malam ni! 





Anis juga menjadi seorang AJK untuk salah satu program IKOD iaitu Interkulliyyah Quiz IIUM Kuantan. Program ini khusus untuk pelajar-pelajar UIA sahaja. Tetapi, kalau ada sesiapa yang berminat nak menonton, boleh juga datang ke Classroom 1, One-stop Student Center (OSC) pada jam 5 petang untuk hari ini dan esok (6 & 7 hb). Kalau nak tonton pusingan akhir, jemputlah datang ke OCD Square pada 8 hb. Kuiz akan bermula pada jam 9 pagi. Bolehlah kalau berminat nak tengok sejauh dan sedalam mana pengetahuan am student UIA. Mungkin dapat menambah pengetahuan am diri sendiri. InsyaAllah.  

Jom ke IKOD! 

No comments:

Post a Comment

Anis sedia terima komen daripada kawan-kawan. Terima kasih! ;)